Pages

Wednesday, February 4, 2015

KEHADIRAN INSAN BARU

Assalamualaikum w.b.t
Dah lama blog ini sunyi dari sebarang coretan. Alhamdulillah hari ni diberi sedikit kesempatan untuk membuat regangan urat-urat jari yang dah lama tidak menari di keyboard ini. 


Tanggal 19 Disember 2014 aku telah selamat melahirkan bayi lelaki seberat 2.8kg. Alhamdulillah kali ni juga aku dapat bersalin normal.. Syukur kehadrat mu Illahi. Bayi kecil ini, kami namakan Muhammad Adam. Dengan harapan bayi kami ini akan menjadi khalifah yang SOLEH... Seindah namanya.. InsyaALLAH amin. 


Hari ni genap 48hari Muhammad Adam lahir dan melihat dunia. Selain Mama dan Abah, Along Nur Alisha adalah insan yang paling happy.. Setiap masa cium adik, sayang adik.. tak berganjak dari adik.. 

Bagaikan tidak percaya, aku kini sudah mempunyai 2 orang cahaya mata. Saat ini rasa bagaikan air mata ingin berguguran.. ALHAMDULILLAH Ya ALLAH.. Rezekimu yang tidak terhingga. 

Antara perkara yang aku paling risau adalah... Bolehkah aku membahagikan kasih sayang yang sama rata untuk kedua-duanya??? Setelah 5 tahun aku berikan kasih sayang sepenuhnya kepada Along Nur Alisha. Hanya dia.. 

Syukur... walaupun masa lebih banyak dihabiskan dengan baby Adam.. Tapi masa untuk Along Nur Alisha tetap ada. Malah kasih sayang pada Along Nur Alisha makin bertambah..

Masa berlalu dengan begitu cepat.. Baby Adam dah pandai senyum dan ketawa.. Along Nur Alisha pula suka nyanyikan lagu Frozen untuk dia.. Tak berkelip mata baby Adam dengar Along nyanyi.. 

Kelahiran baby Adam menyerikan dan melengkapkan hidup kami sekeluarga.. Mama Dan Abah Sayang kedua-dua anak mama dan abah... Sayang sangat.. 

TERIMA KASIH Ya ALLAH..

2 comments:

  1. Tahniah Khaiza, Asiah pun rase camni jugak time bersalinkan anak ke-2 tapi lama2 ok...sayangnye Alisha kat Adam yea...sweet gitu...;)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tq Asiah.. Tu la kan... Pengalaman baru.

      Delete

Ringankan jejari manis anda, untuk menulis disini: