Pages

Friday, September 20, 2013

CANTIK WANITA PADA OTAKNYA...

Assalamualaikum dan Salam Sejahtera,

Log In FB pagi ni.. terus ternampak 1 post ni yang membuatkan aku tersedar dari lamunan.. ai ceh.... bermadah pula.. ha ha ha.. 
 
OK... jom aku share kan post tu kat sini ea...
 
~CONTOHI BELIAU~
Pengasas Sendayu Tinggi, Puan Rozita Ibrahim:
"Ketika simpanan saya ada RM 8 juta di dalam bank, saya masih memandu MyVi. Sekarang pun saya lebih selesa memandu Toyota Prius dari rumah ke pejabat. Handbag saya pula hanya berharga RM 200 dari Guangzhou!"
"Bagi saya, kecantikan wanita itu pada 'otaknya'. Apa guna pakai barang-barang berjenama tetapi tiada 'otak' dan malas berusaha"

So.... Ini pesanan aku pula : 'hidup biar sederhana dari pada kedana'... biarlah orang nak pakai apa pun... motor dua tiga bijik.. keta tak main la keta local.. semua import.. biar la.. itu cara mereka.. tapi bukan cara kita.. duit mereka bukan duit kita.. biarlah kita hidup cara kita.. tak semestinya perlu ada semua itu untuk hidup bahagia.. Bahagia dan ketenangan tu sebenarnya bermula dari hati.. hati ikhlas, bersih, insyaallah sentisa tenang dan bahagia. 

And 1 more thing.. kecantikan tu bukan sekadar paras rupa je tau... walau cantik mana pun jangan sesekali riak.. 

No comments:

Post a Comment

Ringankan jejari manis anda, untuk menulis disini: