Pages

Thursday, November 24, 2011

Cerita Kelakar Untuk Dikongsi

Balik daripada rumah pengasuh semalam, Alisha macam dah ngamuk-ngamuk ngantuk, rasanya dia tak tido petang kot kat rumah ngasuh semalam... makan pun sikit jer...

Dalam kul 7 pm macam tu aku pun bawa la alisha pergi tido kat bilik... OK... sekarang Alisha dah boleh tido kat bawah.. means.. tak perlu tido buai lagi.. alhamdulillah.. al least senang sikit la kalau nak travel nanti, tak yah la nak usung buai lagi kan....

Actually masa lepas pantang dulu, memang planning tan nak guna buai... tapi tu la kita hanya merancang tapi tuhan yang tentukan... Aku hantar anak dekat pengasuh bukan nursery.... so masa first day hantar tu alisha tak minum susu langsung, 2nd day pun sama + dia pun kurang tido... kesian dekat pengasuhkan sebab pengasuh pun ada anak kecik masa tu... tu yang kitaorang decide untuk guna buai jugak... sebab bila dalam buai baru dia minum susu. Bukan apa sebab risau jugak kan... kalau dah satu hari tak minum mana aku tak risau... dah la time tu aku keja kat KL lagi.. belum dapat tukar... kalau apa-apa hal susah nak berkejar balik putrajaya.

Tapi alhamdullillah... alisha sekarang dah boleh tido tanpa buai even siang pun... alhamdulillah..

Lets back to main topic... sebabkan alisha dah terlau mengantuk so aku pun bawa alisha tido... Alisha bila nak tido dia susu nyot nyot, dalam erti kata lain.. menyusu badan... erm... mcm tak percaya walaupun umur alisha dah 2 tahun 3 bulan tapi aku still ada susu badan. Alhamdulillah rezeki untuk alisha...

Disebabkan semalam apa perlawanan bola sepak untuk kelayakkan olimpik 2012, lepas alisha dah nyenyak tido, aku pun turun bawah untuk tengok bola... tapi aku ada letakkan bantal betul-betul dekat sebelah alisha... konon-konon nak bagi alisha rasa aku ada kat situ tido dengan dia... 

Dalam pukul 9.30 pm, tiba-tiba alisha terjaga dan nangis.... bila aku naik atas tengok... alisha dengan mama pejam... dok sondol bantal tu...sambil mulut dok isap bucu bantal....

Sekali aku pegang bantal dah basah... rupa-rupanya memang dia ingat aku kat sebelah dia, terus jer...nyot nyot.. maybe sebab dah lama nyot nyot baru dia perasan lain agaknya. 

hihiihihi... pada aku kelakar plak tengok alisha semalam.. sian anak mama...


p/s: walaupun malaysia kalah semalam, tapi aku tetap berbangga dengan persembahan mereka... chaiyok... chaiyok... malaysia BOLEH

No comments:

Post a Comment

Ringankan jejari manis anda, untuk menulis disini: