Pages

Monday, October 10, 2011

Kadang-kadang pengorbanan itu perlu

Percaya atau tidak.. Kadang-kadang sesuatu perkara itu tidak perlu dikongsi.. erm.. Ya.. sumtime, kita rasa patut dikongsi, untuk menghilangkan rasa perit yang terpendam tapi ada ketika, ianya tidak perlu diluahkan kerana ianya akan lebih mengeruhkan keadaan.. tambahan lagi ianya melibatkan perasaan.. 

Ya.... itu lah apa yang aku alami sekarang... 

Betul kata sesetengah orang. Untuk mencari kebahagian kadang-kadang kita perlukan pengorbanan. Yup... sangat-sangat bermakna kata-kata tu.. Hidup tak kan sempurna tanpa dugaan dan rintangan. Sama macam member aku cakap.. 'hidup kalau tak de dugaan bukan dimanakan hidup.. hidup kalau mandatar jer.. tak syiokkkk'. Kadang-kadang bila pikirkan balik ayat member aku nih.. amboi2... sedapnya kau bercakap.. tak jadi dekat kau boleh la..tapi bila dikenang balik betul jugak eh.. itu lah namanya rencah kehidupan.. baru cukup asam garamnya..


"Ya Allah... Tolonglah berikan aku kekuatan untuk mengharungi semua rintangan dan dugaanmu Ya Allah... dan sekiranya ianya tidak mampu dan tidak tertanggung oleh ku... aku mohon dan sujud padamu Ya Allah kau ringankan lah beban ku ini.. sesungguhnya aku hamba mu yang kerdil lagi hina.. Dan aku sangat-sangat berharap padamu Ya Allah, kau hilangkan lah perasaan negatif ini dan kau titipkan pula perasaan yang positif didalam ruang hatiku ini.. sesungguhnya aku inginkan kedamaian mu Ya Allah..."

Tapi aku sangat-sangat bersyukur... coz i have a very understanding hubby, yang sangat-sangat memberi sokongan yang kuat dikala aku tersungkur..

No comments:

Post a Comment

Ringankan jejari manis anda, untuk menulis disini: