Pages

Sunday, July 24, 2011

Bila dah terlalu lama berehat

Belum puas lagi bergolek2 lama sikit kat tilam... esok dah nak start keje balik.. Kan best kalau dapat cuti lama sikit.. 2 minggu ke, 3 minggu ke, 1 bulan ke... 




Dush..... Dush... Tetiba je kena penampo... Ha... ambik ko... berangan lebih yer.. amboi... amboi cik ti ni.. agak-agak la.. Ofis tu buka ko yang punya yer.. silap-silap ari bulan dapat surat layang kang... ha.. apa pun tak dapat. Bak kata kumpulan jambu.. "apa pun tak boleh".


Tapi at least cuti 4 hari ni dapat jugak la rehatkan badan dan minda.. hilangkan penat keje kat ofis tu.. So kepada sesapa yang rasa mcm penat@tension keje... better you all ambik cuti and rest kat rumah jap or gi jln mana2.. honeymoon ke (arg.. honeymoon.. kali keberapa? jgn kang blk nanti ada isi.. ha ha.. sendiri mau ingat la, tapi klu ada pun apa salahnya... rezekikan... rezeki jgn ditolak.. musuh jgn dicari) or korang boleh bercucuk tanam kat umah ke, bersihkan umah ke.. at least otak kita pun dapat rehat dan tak terbeban sangat dengan tugas2 kat ofis. Sebab bila kita tension kita akan rasa cepat nak marah.. itulah yang terjadi pada aku... ha ha ha.. sebab tu aku ambik cuti lama sikit. Tension beb keje kat ofis yang berlambak dan tak kan pernah abis.. Bak kata cerita P.Ramlee... selagi tak tutup mata keje.. keje..keje... Tapi kalau tak keje mana nak dapat duitkan.. mcmmana nak makan.. Keje juga merupakan satu ibadat.. so bersyukur lah sebab kita ada keje.. kesian kat segelintir graduan yang sampai sekarang pun masih tak dapat keje kan...


p/s: moralnya... bersyukurlah dengan apa yang anda miliki sekarang.. jgn selalu merungut..

No comments:

Post a Comment

Ringankan jejari manis anda, untuk menulis disini: