Pages

Tuesday, October 5, 2010

Pesanan Untuk Pejalan Kaki

Haaeei!!!!!!........................

Pagi-pagi lagi dah mengeluh. Org ckp tak elok mengeluh2 ni. Nanti cepat tua. Macam mana tak mengeluh, pagi-pagi lagi dah buat org 'marah'. Mana tak nyer, boleh aunty ni dgn selambanyer melintas tanpa toleh kanan dan kiri, sedangkan keta kitaorg dah dekat ni... Jarak lebih kurang 2 depa tangan aku je. Muka tak bersalah pulak tu, Hampeeeh betul.. Sapa yg nak disalahkan ni. Terpaksa la break. Paham-pahamla kan klu keta break mengejut ni apa jadi... Aku bukan la nak marah sgt, cumanya 'tolong lah berhati-hati' sikit.

Kalau tak sayangkan nyawa sendiri, tolong la sayangkan nyawa org lain, walaupun org tu tak ada pertalian darah dgn anda.

p/s: 'wahai pejalan-pejalan kaki, mohon sgt2 sekiranya anda masih sygkan nyawa anda... Tolong la berhati-hati masa nak lintas tu. Ini tak main lintas je tanpa toleh kanan dan kiri.' Risikonya bukan pada anda sahaja, tapi pada pemandu juga.

No comments:

Post a Comment

Ringankan jejari manis anda, untuk menulis disini: